Služby v cestovnom ruchu
4 - ročné stredoškolské maturitné štúdium pre absolventov ZŠ
2 - ročné pomaturitné kvalifikačné štúdium pre absolventov gymnázií a SOŠ
3 - ročné stredoškolské nadstavbové štúdium pre pracujúcich
4 - ročné stredoškolské maturitné štúdium pre absolventov ZŠ
Podmienky prijatia: prijímacie skúšky
prihlaska_na_studium_v_strednej_skole_a_pokyny_na_vyplnovanie_formularu.pdf [ 771.6 KB ]
Spôsob ukončenia štúdia: maturitná skúška
Poskytnutý stupeň vzdelania: úplné stredné odborné vzdelanie ISCED 3A
Uplatnenie a profil absolventov
Celková charakteristika absolventa
- absolvent študijného odboru 6355 6 služby v cestovnom ruchu je stredoškolsky vzdelaný pracovník so všeobecným a odborným vzdelaním potrebným na vykonávanie ekonomických a technologických činností služieb spojených so získavaním a spracúvaním informácií pre výkon obchodno-podnikateľských funkcií v tuzemskom a zahraničnom cestovnom ruchu a v ďalších službách v štátnej a verejnej správe. Po absolvovaní praxe v zmysle živnostenského zákona môže pracovať ako samostatný podnikateľ v oblasti poskytovania služieb cestovného ruchu.
- po zapracovaní je absolvent pripravený na samostatný výkon činností v cestovných kanceláriách, v agentúrach, v rekreačných a kúpeľných zariadeniach, v turistických informačných centrách, v marketingových činnostiach a v príprave a organizačnom zabezpečení programov a trás zájazdových skupín doma i v zahraničí ako aj v materiálnom a finančnom zabezpečovaní akcií.
Absolvent študijného odboru spĺňa tieto požiadavky:
- V oblasti odborného vzdelania absolvent pozná/má:
- základné ekonomické pojmy a princípy, orientáciu v makroekonomických javoch, v podmienkach trhovej ekonomiky;
- pohyb kapitálu a majetku v činnostiach podnikateľských subjektov služieb cestovného ruchu
- organizačnú štruktúru stravovacích, ubytovacích a dopravných služieb;
- zameranie a úlohy cestovných kancelárií, agentúr, turistických informačných centier, kúpeľných prevádzok, zmenární;
- prehľad o poistení v cestovnom ruchu a o pasových, vízových a colných službách;
- zásady vykonávania sprievodcovskej činnosti;
- postupy jednoduchého a podvojného účtovníctva, kalkulácií a štatistiky v oblasti služieb cestovného ruchu;
- základné právne normy;
- možnosti registrácie a prevádzkovania živností
- účelné využívanie informačno-komunikačných technológií;
- poznatky z geografie cestovného ruchu, charakteristiky hlavných centier a oblastí cestovného ruchu u nás i vo svete;
- aktuálne potreby rozvoja cestovného ruchu;
- Nadobudnuté zručnosti absolventa:
- riešiť ekonomické a technologické úlohy a vyvodiť závery;
- posúdiť ekonomické javy, určovať ciele, prostriedky a postupy práce;
- uplatňovať marketingové nástroje, orientované na cestovný ruch v podnikaní
- prezentovať jednotlivé druhy služieb cestovného ruchu rôznymi prostriedkami;
- vyhodnocovať náklady a výnosy, štruktúru majetku a kapitálu firmy, cestovnej kancelárie
- navrhnúť programy zájazdov a pobytov u nás i do zahraničia vrátane kalkulácie;
- analyzovať trh cestovného ruchu a určovať marketingovú stratégiu v rámci podnikateľských plánov
- využívať poznatky z technológie stravovacích, ubytovacích, dopravných a ďalších služieb v cestovnom ruchu;
- pracovať s kartografickým materiálom;
- riešiť problémy a problémové situácie s využitím numerických aplikácií v rámci informačných technológií a práce s informáciami
- spracovať účtovnú agendu podniku služieb cestovného ruchu vo vybranom ekonomickom softvére;
- uplatňovať znalosť bankovej sústavy, bankových a zmenárenských operácií
- pracovať so základnými tarifami vo všetkých druhoch dopravy;
- vypracovať obchodné a úradné písomnosti v slovenskom aj cudzom jazyku;
- ovládať techniky spracovania textu a dodržiavať normalizovanú úpravu písomností;
- uplatňovať zásady racionalizácie administratívy v podnikoch služieb cestovného ruchu;
- pracovať s originálmi tlačív, formulárov, právnych noriem a odbornou literatúrou;
- aplikovať pravidlá spoločenského správania s etickým zreteľom základov psychológie a komunikácie na vysokej spoločenskej úrovni, s uplatňovaním prívetivosti, ochoty a úcty k odberateľom služieb a parterom.
Učebný plán je koncipovaný tak, aby umožňoval žiakom získať širšie odborné vzdelanie, ktoré by im umožnilo po ukončení štúdia lepšie sa uplatniť na trhu práce, ako aj bezproblémové pokračovanie v štúdiu na VŠ.
Naše zmluvné pracoviská: Doubletree by Hilton Košice, Hotel Yasmin Košice, Gloria Palac Košice.
2 - ročné pomaturitné kvalifikačné štúdium pre absolventov gymnázií a stredných odborných škôl
Podmienky prijatia: bez prijímacích skúšok
Forma štúdia: denná, externá, diaľková
Spôsob ukončenia štúdia: maturitná skúška z odborných predmetov
Uplatnenie a profil absolventov
Celková charakteristika absolventa
- absolvent študijného odboru 6355 6 služby v cestovnom ruchu je stredoškolsky vzdelaný pracovník so všeobecným a odborným vzdelaním potrebným na vykonávanie ekonomických a technologických činností služieb spojených so získavaním a spracúvaním informácií pre výkon obchodno-podnikateľských funkcií v tuzemskom a zahraničnom cestovnom ruchu a v ďalších službách v štátnej a verejnej správe. Po absolvovaní praxe v zmysle živnostenského zákona môže pracovať ako samostatný podnikateľ v oblasti poskytovania služieb cestovného ruchu.
- po zapracovaní je absolvent pripravený na samostatný výkon činností v cestovných kanceláriách, v agentúrach, v rekreačných a kúpeľných zariadeniach, v turistických informačných centrách, v marketingových činnostiach a v príprave a organizačnom zabezpečení programov a trás zájazdových skupín doma i v zahraničí ako aj v materiálnom a finančnom zabezpečovaní akcií.
Absolvent študijného odboru spĺňa tieto požiadavky:
- V oblasti odborného vzdelania absolvent pozná/má:
- základné ekonomické pojmy a princípy, orientáciu v makroekonomických javoch, v podmienkach trhovej ekonomiky;
- pohyb kapitálu a majetku v činnostiach podnikateľských subjektov služieb cestovného ruchu
- organizačnú štruktúru stravovacích, ubytovacích a dopravných služieb;
- zameranie a úlohy cestovných kancelárií, agentúr, turistických informačných centier, kúpeľných prevádzok, zmenární;
- prehľad o poistení v cestovnom ruchu a o pasových, vízových a colných službách;
- zásady vykonávania sprievodcovskej činnosti;
- postupy jednoduchého a podvojného účtovníctva, kalkulácií a štatistiky v oblasti služieb cestovného ruchu;
- základné právne normy;
- možnosti registrácie a prevádzkovania živností
- účelné využívanie informačno-komunikačných technológií;
- poznatky z geografie cestovného ruchu, charakteristiky hlavných centier a oblastí cestovného ruchu u nás i vo svete;
- aktuálne potreby rozvoja cestovného ruchu;
- Nadobudnuté zručnosti absolventa:
- riešiť ekonomické a technologické úlohy a vyvodiť závery;
- posúdiť ekonomické javy, určovať ciele, prostriedky a postupy práce;
- uplatňovať marketingové nástroje, orientované na cestovný ruch v podnikaní
- prezentovať jednotlivé druhy služieb cestovného ruchu rôznymi prostriedkami;
- vyhodnocovať náklady a výnosy, štruktúru majetku a kapitálu firmy, cestovnej kancelárie
- navrhnúť programy zájazdov a pobytov u nás i do zahraničia vrátane kalkulácie;
- analyzovať trh cestovného ruchu a určovať marketingovú stratégiu v rámci podnikateľských plánov
- využívať poznatky z technológie stravovacích, ubytovacích, dopravných a ďalších služieb v cestovnom ruchu;
- pracovať s kartografickým materiálom;
- riešiť problémy a problémové situácie s využitím numerických aplikácií v rámci informačných technológií a práce s informáciami
- spracovať účtovnú agendu podniku služieb cestovného ruchu vo vybranom ekonomickom softvére;
- uplatňovať znalosť bankovej sústavy, bankových a zmenárenských operácií
- pracovať so základnými tarifami vo všetkých druhoch dopravy;
- vypracovať obchodné a úradné písomnosti v slovenskom aj cudzom jazyku;
- ovládať techniky spracovania textu a dodržiavať normalizovanú úpravu písomností;
- uplatňovať zásady racionalizácie administratívy v podnikoch služieb cestovného ruchu;
- pracovať s originálmi tlačív, formulárov, právnych noriem a odbornou literatúrou;
- aplikovať pravidlá spoločenského správania s etickým zreteľom základov psychológie a komunikácie na vysokej spoločenskej úrovni, s uplatňovaním prívetivosti, ochoty a úcty k odberateľom služieb a parterom.
Učebný plán je koncipovaný tak, aby umožňoval žiakom získať širšie odborné vzdelanie, ktoré by im umožnilo po ukončení štúdia lepšie sa uplatniť na trhu práce, ako aj bezproblémové pokračovanie v štúdiu na VŠ.
3 - ročné stredoškolské nadstavbové štúdium pre pracujúcich
Podmienky prijatia: bez prijímacích skúšok
Forma štúdia: denná, večerná, diaľková, individuálna
Spôsob ukončenia štúdia: maturitná skúška
Uplatnenie a profil absolventov
Celková charakteristika absolventa
- - absolvent študijného odboru 6355 6 služby v cestovnom ruchu je stredoškolsky vzdelaný pracovník so všeobecným a odborným vzdelaním potrebným na vykonávanie ekonomických a technologických činností služieb spojených so získavaním a spracúvaním informácií pre výkon obchodno-podnikateľských funkcií v tuzemskom a zahraničnom cestovnom ruchu a v ďalších službách v štátnej a verejnej správe. Po absolvovaní praxe v zmysle živnostenského zákona môže pracovať ako samostatný podnikateľ v oblasti poskytovania služieb cestovného ruchu.
- - po zapracovaní je absolvent pripravený na samostatný výkon činností v cestovných kanceláriách, v agentúrach, v rekreačných a kúpeľných zariadeniach, v turistických informačných centrách, v marketingových činnostiach a v príprave a organizačnom zabezpečení programov a trás zájazdových skupín doma i v zahraničí ako aj v materiálnom a finančnom zabezpečovaní akcií.
Absolvent študijného odboru spĺňa tieto požiadavky:
- V oblasti odborného vzdelania absolvent pozná/má:
- základné ekonomické pojmy a princípy, orientáciu v makroekonomických javoch, v podmienkach trhovej ekonomiky;
- pohyb kapitálu a majetku v činnostiach podnikateľských subjektov služieb cestovného ruchu
- organizačnú štruktúru stravovacích, ubytovacích a dopravných služieb;
- zameranie a úlohy cestovných kancelárií, agentúr, turistických informačných centier, kúpeľných prevádzok, zmenární;
- prehľad o poistení v cestovnom ruchu a o pasových, vízových a colných službách;
- zásady vykonávania sprievodcovskej činnosti;
- postupy jednoduchého a podvojného účtovníctva, kalkulácií a štatistiky v oblasti služieb cestovného ruchu;
- základné právne normy;
- možnosti registrácie a prevádzkovania živností
- účelné využívanie informačno-komunikačných technológií;
- poznatky z geografie cestovného ruchu, charakteristiky hlavných centier a oblastí cestovného ruchu u nás i vo svete;
- aktuálne potreby rozvoja cestovného ruchu;
- Nadobudnuté zručnosti absolventa:
- riešiť ekonomické a technologické úlohy a vyvodiť závery;
- posúdiť ekonomické javy, určovať ciele, prostriedky a postupy práce;
- uplatňovať marketingové nástroje, orientované na cestovný ruch v podnikaní
- prezentovať jednotlivé druhy služieb cestovného ruchu rôznymi prostriedkami;
- vyhodnocovať náklady a výnosy, štruktúru majetku a kapitálu firmy, cestovnej kancelárie
- navrhnúť programy zájazdov a pobytov u nás i do zahraničia vrátane kalkulácie;
- analyzovať trh cestovného ruchu a určovať marketingovú stratégiu v rámci podnikateľských plánov
- využívať poznatky z technológie stravovacích, ubytovacích, dopravných a ďalších služieb v cestovnom ruchu;
- pracovať s kartografickým materiálom;
- riešiť problémy a problémové situácie s využitím numerických aplikácií v rámci informačných technológií a práce s informáciami
- spracovať účtovnú agendu podniku služieb cestovného ruchu vo vybranom ekonomickom softvére;
- uplatňovať znalosť bankovej sústavy, bankových a zmenárenských operácií
- pracovať so základnými tarifami vo všetkých druhoch dopravy;
- vypracovať obchodné a úradné písomnosti v slovenskom aj cudzom jazyku;
- ovládať techniky spracovania textu a dodržiavať normalizovanú úpravu písomností;
- uplatňovať zásady racionalizácie administratívy v podnikoch služieb cestovného ruchu;
- pracovať s originálmi tlačív, formulárov, právnych noriem a odbornou literatúrou;
- aplikovať pravidlá spoločenského správania s etickým zreteľom základov psychológie a komunikácie na vysokej spoločenskej úrovni, s uplatňovaním prívetivosti, ochoty a úcty k odberateľom služieb a parterom.